hundhundhund

Hund har jag haft sen jag föddes.
Många hundar har kommit och gått.

Jag kan verkligen inte tänka mej ett liv utan hundar.
Att vara utan AxA i 5 veckor känns som en hel livstid.
Det känns förjävligt helt enkelt.
Allt som är jobbigt när jag har henne hos mej blir hundra gånger jobbigare när jag inte har henne hos mej.

Jag har länge velat skaffa mej en till hund.
För att jag vill ha en till hund att träna, jag vill ha nya utmaningar.
Men allra mest för AxAs skull.
Hon ska få ha en kompis att leva med.
En lekkamrat som hon alltid har hos sig.

Men jag har haft lite problem med att hitta en passande ras.
Jag vill just nu ha en Tax eller en till Flatcoated Retriever(Brun eller Svart).. kan också tänka mej en Basenji.

Vill skaffa mej en ganska direkt efter praktiken men pappa tycker att jag ska tänka till vad gäller jobb.
Att jag kanske får ett jobb då jag inte kan ha en hund överhuvudtaget. Men när han sa det så flög jag i taket!!
Skulle jag, Moa Eriksson, omplacera min AxA pga av ett jobb!? Skulle inte tro det vah!!!
Det dummaste jag hört.


Neh nu ska jag packa, måste planera min packning eftersom jag åker hem nästa fredag. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0